La CNMV i Rumasa discrepen per l'emissió de nous pagarés
La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) i Nueva Rumasa, el grup empresarial de Ruiz-Mateos, mantenen un nou contenciós per l'emissió de pagarés. La companyia es va defensar aquest dijous de les advertències que ha llançat la CNMV sobre la seva quarta emissió de pagarés argumentant que està avalada amb la garantia «personal i solidà ria» de dues de les seves companyies més importants, el Grupo Dhul i Clesa, i que està «formalment constituïda» en el mateix document del pagaré. La CNMV havia llançat prèviament una advertència sobre aquests pagarés. L'organisme que presideix Julio Segura havia subratllat els seus dubtes sobre que realment hi hagués suficients garanties en l'emissió d'aquests tÃtols d'inversió.
SUMA DE FONS PROPIS
En un comunicat del grup de Ruiz-Mateos, l'empresa va subratllar que Dhul i Clesa sumen uns fons propis de prop de 200 milions d'euros i una facturació pròxima als 600 milions, i va assegurar que l'emissió està en trà mits d'inscripció en el Registre Mercantil.
Aixà mateix, va recordar que a la societat emissora dels pagarés, José MarÃa Ruiz-Mateos, hi acaben d'injectar 60 milions d'euros mitjançant una ampliació de capital feta dimarts passat i que l'objectiu de l'emissió és adquirir un «importantÃssim grup d'alimentació», que faria de Nueva Rumasa «un dels principals grups europeus del sector». Encara que en el comunicat no revela a quin grup es refereix, Nueva Rumasa té formulada una oferta per adquirir fins al 29,9% del capital de SOS Corporación Alimentaria. Aquesta última ha assegurat que està negociant amb diversos accionistes «de referència» que s'hi han interessat.
La CNMV va recomanar dimecres als possibles subscriptors d'aquesta nova emissió de pagarés que «revisin el compliment» de determinats requisits legals abans de prendre una decisió d'inversió.




